Share With Care
- Nyheder, Teleindustrien
Share With Care indsatsen afsluttes i dag med et arrangement i Industriens Hus, hvor parterne bag initiativet gør status, ser på de aktiviteter der er gennemført og ser fremad i forhold til, hvad der skal til for fortsat at stimulere udviklingen af en bæredygtig kultur på nettet.
Målet med indsatsen har været, at styrke kendskabet til lovlige tjenester på nettet, påvirke brugeradfærden og skabe vækst i brugen af lovlige tjenester.
På alle disse områder har vi set en positiv udvikling i markedet. Share With Care er en del af denne positive udvikling, hvor der udvikles nye lovlige tjenester, hvor indhold gøres tilgængeligt for forbrugerne på digitale platforme, og hvor forbrugerne tager de nye lovlige tjenester til sig.
Teleindustrien har bakket fuldt ud op om Share With Care, som har taget afsæt i en ny form for kommunikation til brugerne. Der er tale om en positiv og informerende kommunikation med det formål at motivere brugerne til at vælge de lovlige alternativer – såkaldt nudging.
Med initiativet er der skabt en ny platform for kommunikation. Der er skabt et fælles design og en fælles fortælling om det vigtige i at sikre en bæredygtig digital kultur. Og der er opbygget nyttig viden og indsigt i brugeradfærd, og hvad der skal til, for af brugerne vælger de lovlige alternativer.
Det handler ikke alene om at sikre information til brugerne. Det handler i lige så høj grad om at fortsætte indsatsen med at gøre indhold tilgængeligt i enkle og attraktive tjenester. Det var en af de væsentligste pointer vi i kampagnen fik fra de mange unge, der deltog i de innovationscamps, som blev afholdt i efteråret 2013. Hovedbudskaberne fra de unge var, at indhold skal være tilgængelig på de digitale platforme. Og tjenesterne skal være enkle og gennemskuelige.
Share With Care slutter nu – men budskabet fortsætter; Mennesker elsker oplevelser. Og vi elsker at dele dem. Lad os hjælpe hinanden med at opleve og dele med omtanke.
Læs mere om Share With Care her: www.sharewithcare.dk
Læs kulturministerens pressemeddelelse om erfaringerne fra indsatsen her: http://kum.dk/nyheder-og-presse/pressemeddelelser/2014/marts/bredt-samarbejde-giver-ny-viden-og-indsigt-i-kulturforbrugernes-adfard-pa-nettet/
Jakob Willer
20102365